joi, 5 noiembrie 2015

Profu' de religie vorbește despre #COLECTIV

     M-am abținut mult.. foarte mult zilele astea. Nu am vrut să scriu o postare atunci când eram extrem de nervoasă pentru că am preferat să nu spun tot felul de afirmații la nervi, ci să le judec totuși de 2 ori. A fost un eveniment mai mult decât tragic zilele trecute. Mai exact într-o zi de vineri, pe 30 octombrie 2015. A fost un eveniment ce a afectat o întreagă țară. Un eveniment ce m-a marcat pe mine, o simplă persoană ce totuși nu a avut nicio persoană prezentă în clubul Colectiv în acea seară de vineri și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru asta!

     Am auzit o mulțime de păreri legate de acest incident, printre care și unele stupide.. duse la extrem. ”Așa le trebuie dacă ascultă rock!” Nu înțeleg. Nu înțeleg logica. Oameni buni! Dacă îți place acest gen de muzică, nu înseamnă că ești SATANIST, că practici ritualuri satanice, că îl invoci pe Satana, Lucifer sau mai știu eu pe cine. Dacă asculți acest gen de muzică nu ești ultimul boschetar care n-are niciun viitor, e un alcoolic și un drogat distrus. Dacă asculți acest gen de muzică nu înseamnă ca nu crezi în Dumnezeu. Nu, nu înseamnă asta, nu mai generalizați. Asta doar ca să vă deschid puțin orizontul de gândire. (pentru cine se simte).

     Înainte să am ora de religie tot aveam o presimțire că o să mă cert cu profesorul. Pentru că o să mă contrazic foarte mult cu el. Eram sigură că va avea aceeași concepție ca cea pe care am auzit-o duminica trecută la biserică din partea preotului. ”Și-au dat foc singuri! În zi de post, zi de vineri, s-au dus într-un loc unde să asculte muzica dată la mii de decibeli, să consume droguri, alcool, țigări..” și să spună că dădeau banii pe asemenea lucruri (îi respect concepția asta cu drogurile, alcoolul, sunt perfect de acord), ca după 10-20 de minute să specifice că la poarta bisericii este acel loc unde putem dona pentru biserică. (Se construiește o altă biserică în curtea aceea) pentru că ”niciodată nu e de ajuns.. așa că cine a mai donat poate să doneze”. În fine, aici vă las pe fiecare să interpretați cum credeți.

     Revenind la ora de religie. Eram deja pusă pe întrebări, răspunsuri, contraziceri, REVOLTĂ!
Dar... chiar am fost surprinsă! Acesta ne-a explicat cu foarte multă calmitate fiecare nelămurire. I-am arătat poze de pe internet și el a știut să ne răspundă la fiecare. Ne-a făcut un calcul pe tablă referitor la acea postare unde scrie că sunt 18.000 de biserici și 425 de spitale. 18.000 de biserici reprezintă toate bisericile din România, nu doar cele creștin-ortodoxe. Și împărțind, s-a ajuns la rezultatul de aprox 1500 de persoane într-o biserică. Într-adevăr a spus că nici el nu este de acord cu faptul că unii preoți cam uită de modestie și își iau mașini foarte luxoase. Ne-a explicat cum se împarte salariul unui preot și că cei ce sunt la catedrale sau patriarhii mai mari au și salariile mai mari. Ne-a explicat reacția preoților, iar noi i-am dat dreptate. Adică, i-am judecat că nu au venit să se roage acolo, însă, să fim sinceri că dacă veneau, îi judecam iar și le spuneam că au venit doar ca să-și facă imagine. Cine știe câți preoți au venit să aprindă și ei o lumânare în acel loc, însă nu au venit îmbrăcați ca și preoți, doar de rușinea că oamenii îi vor huidui sau mai știu eu ce reacții vor avea. Și sincer.. cam are dreptate aici.

     Ne-a explicat cum suntem manipulați de către televiziune. Cum că s-a deviat de la subiectul principal. Nu mai dădeam vina pe proprietarul clubului, pe cei ce au acceptat autorizațiile și că acum dăm vina pe biserică. Asta doar pentru că doar câteva persoane aveau asta ca și scop. Să critice biserica.

     Ne-a spus că nici el nu este deloc de acord cu cei ce îi consideră pe rockeri SATANIȘTI. A spus că nu este deloc de acord cu principiul acesta. Și el iubește muzica rock.. cea din anii '80, însă nu este deloc de acord cu această generalizare. Asta m-a uimit. Credeam că el așa o să caracterizeze rockerii. Și totuși nu e o persoană ce să știe de rockul anilor '80. A enunțat nume de trupe precum Sepultura, Napalm Death, Suicide Silence, Metallica, AC/DC,Black Sabbath, Alice Cooper și altele. Deci nu avea un orizont închis din acest punct de vedere. A spus că știe foarte bine că sunt anumite versuri mai.. neortodoxe, anumite mesaje și anumite trupe ce chiar sunt sataniste însă nu e absolut de acord cu persoane ce spun ”Asculți rock? aa.. ești satanist/ă”. Însă ne-a mărturisit că nu a arătat niciodată acest semn specific rockerilor:



     I-am spus și de incendiul din 1930 și a spus ”da.. atunci au murit 116 persoane” și dădea să rămână fără replică, dar la un moment dat a rosit o propoziție din Biblie (cred) ”În ceea ce te voi găsi, în aceea te voi judeca” și asta mi-a dat puțin de gândit.. adică acele persoane au murit dar erau la slujbă iar ceilalți nu făceau ceva ce e foarte creștin(într-o zi de vineri erau în club, consumând cine știe ce).. dar tot persoane pierdute sunt. Tot suflete inocente și dragi ce au pierit într-un mod tragic.

     M-a bucurat totuși atitudinea lui și știți cum se spune... ”mi-a dat peste nas”. Aș vrea totuși să fie mult mai multe persoane cu o gândire atât de lucidă, nu oameni ce spun glume precum ”Voi rockerilor o mai ardeți prin Colectiv?”. Sincer, n-am râs la absolut nicio glumă pe seama acestei tragedii. Nu mi s-a părut nimic amuzant. Nu văd deloc rostul glumelor de genul.

     Am fost extrem de afectată, am plâns mult și mă rog pentru cei ce nu mai sunt printre noi și pentru cei ce se luptă în aceste momente.

DUMNEZEU SĂ-I IERTE ȘI PUTERE FAMILIILOR AFECTATE ȘI CELOR CE SE AFLĂ ÎN SPITALE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu