luni, 15 decembrie 2014

Învățământ? În România?

Foarte mulți au abordat acest subiect, însă eu vreau să o fac și cu argumente concrete.
     În primul rând, cât mai mulți tineri nu mai sunt atrași de școală deoarece materia este din ce în ce mai învechită iar tehnologia din ce în ce mai avansată. Nu cred că mai există 10% din totalitatea elevilor, persoane interesate sau așa de preocupate ca înainte de materia predată. De ce? Pentru că informațiile nu ne mai sunt la fel de utile. Avem atâtea dispozitive ce au acces la internet. Avem acces la informație. 
     În al doilea rând, totul este predat într-un mod plictisitor. Profesorii nu știu cum să ne mai acapareze atenția. Totul este monoton. Trebuie doar să înveți o lecție cuvânt cu cuvânt atunci când știi că vei fi ascultat, iei nota, îți încheie media. Nu este neapărat vina profesorilor. Materia, cum am mai spus, este învechită. Foarte puține informații mai sunt interesante. Spre exemplu la istorie avem o profesoară care prezintă totul ca o poveste. Elevul nu are cum să nu țină minte măcar câteva detalii din lecția predată. Astăzi ne-a vorbit despre asemănările dintre Lincoln și Kennedy și aproape în fiecare oră după ce ne povestește lecția ne spune câte ceva interesante astfel încât noi să fim curioși și să căutăm. Cum am spus, vrem informații interesante și utile în același timp.
     În al treilea rând, profesorul nu mai notează elevul la adevărata sa valoare. Este un alt motiv pentru care elevul încetează să devină interesat de școală. ”De ce mi-aș mai învăța la materia asta dacă profesoara îl apreciază pe X, iar pe mine nici nu mă bagă în seamă?” Da. Mulți elevi ”suferă” de asta. Sunt unii profesori care fac discriminări. Nu înțeleg de ce, doar toți suntem egali.
Sau, dacă profesorul vine nervos la oră iar tu ești ghinionistul fără notă și te ascultă, toți nervii îi varsă asupra ta, te face de râs în fața clasei și îți pune și notă mică.
     Nu înțeleg de ce unii profesori se consideră atât de superiori nouă. Dacă greșești să te exprimi din cauza emoției, sau dacă pur și simplu ai uitat un cuvânt din lecție, te fac de râs. Spun că nu înveți în fața întregii clase, spun că ei nu mai au răbdare și că s-au săturat cu exemple ca și tine. Toate astea în fața întregii clase. Elevul se închide în el, îi e frică și nu mai are curajul să se exprime liber. Mie chiar recent mi s-a întâmplat. Am fost ascultată și am ieșit la tablă să scriu o propoziție. Profesoara mi-a spus să subliniez un verb, iar eu am subliniat altul. Mi-a spus că s-a săturat, să mă duc la loc în bancă și mi-a pus nota 2. Înainte să ies la tablă am răspuns la 2 întrebări referitoare la lecție, tema o aveam făcută..deci? Dacă îmi punea 4.. să zicem. Ar fi considerat că nu mi-am învățat lecția pentru ziua respectivă. Dar 2? Am copiat, suflat, sau n-am spus nimic-nimic toată ora? Nu. Atunci? De ce să îți înveți, să îți faci temele și să-ți mai dai interesul la materia respectiva dacă știi că nu vei fi apreciat?
     De ce nu înțelegem noi elevii? Deoarece profesorii nu știu cum să ne capteze îndeajuns atenția și să ne explice. Învățăm totul pe de rost fără să înțelegem vreo ceva ca să fim și noi cât de cât apreciați de profesori.
     Vrem ca școala să ne fie utilă! Nu vrem ca toții anii petrecuți să nu aibă niciun rezultat! Vrem practică, nu teorie! Vrem să vedem cu ochii noștri tot ce ni se predă. Vrem răbdare și să ni se explice mai calm totul! Așa vom înțelege! 

Nu pentru școală, ci pentru viață învățăm!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu