vineri, 5 decembrie 2014

Români, treziți-vă!

     Chiar dacă a trecut 1 Decembrie, singura zi în care mulți își amintesc că sunt români, eu o să scriu o postare despre ce oamenii sunt în țara asta, dar care nu sunt valorificați.
Stăteam în camera mea și începusem deja un articol când deodată aud televizorul dat la volum maxim și răsuna un duet între un nai și tobe. Unul superb. M-am dus să văd despre cine este vorba și să ascult și eu împreună cu mama mea. La emisiunea Next Star era un puști de 14 ani care cânta la tobe atât de bine încât am crezut că nu este real, în duet cu cel mai mare naist din lume, acesta fiind românul Nicolae Voiculeț. Îmi place foarte mult ritmul și tobele, așa că atenția mi-a fost răpită de către băiatul de care apoi am aflat că este toboșarul trupei Phoenix. Am rămas fără cuvinte. Eu ascult această trupă de foarte mult timp, însă recunosc că niciodată nu am știut acest detaliu.
M-a impresionat într-un mod extrem de plăcut îmbinarea armonioasă dintre cele două stiluri. 





     Acum câteva zile mă uitam la TV și am văzut un reportaj despre un băiat pe care îl urmăresc pe internet. Este vorba de Levi Elekes. Știți prea bine povestea lui. S-a mutat singur de la 16 ani și a reușit să aducă YouTube-ul în România, este mâna dreaptă a celor de la B.U.G. Mafia. Un tip ce a reușit să-și îndeplinească visul.
     Acestea sunt doar 2 exemple, dar noi avem sute, poate chiar mii. Nu dau ca exemple persoanele de care ați tot auzit că ar trebui să ne mândrim cu ele. De exemplu: Mihai Eminescu, Ion Creangă, Nadia Comăneci etc. Nu spun că nu ar trebui să ne mândrim cu ele. Am vrut să dau exemple cât mai apropiate generației noastre pentru că nu suntem o generație atât de impertinentă cum ne consideră mulți. Da, avem câteva cazuri nu prea drăguțe, dar, fiecare pădure are și ea uscăturile ei.

     Suntem atât de talentați în artă, IT, sport, știință, orice domeniu, dar nu știm să valorificăm, iar cei din alte țări știu și ii ”fură”. De ce? Credeți că ei nu și-ar dori că aibă multiple campioane la gimnastică? Credeți că ei nu și-ar dori atâția copii inventivi? Credeți că nu și-ar dori atâtea femei frumoase? Ba da! Și îi iau pe ai noștrii pentru că le dau mai mulți bani și se laudă cu acele talente care de fapt și de drept sunt ale noastre! 
     Avem o economie mai precară față de alte țări? Și ce?! Noi suntem cu mult în fața lor în orice domeniu. Ce trebuie noi să facem? Să învățăm să valorificăm nu doar părțile rele, ci și pe cele bune.

Nu ”România, trezește-te!” ci ROMÂNI, TREZIȚI-VĂ!

3 comentarii:

  1. Din pacate nu poti invata singur. Ai nevoie de ajutor. De ajutorul celor din jur. In primul rand noi, tinerii ar trebui sa ne ajutam intre noi, ca mai apoi tot noi sa incercam sa-i "educam" si pe cei cu idei preconcepute. Si da, si ca roman se poate. Mai ales ca roman. Suntem totusi o tara la inceput de drum si noi putem deschide noi orizonturi. Avem posibilitatea reala sa facem asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai foarte mare dreptate! Dar vom fi ajutați și susținuți doar dacă vrem cu adevărat să ne remarcăm prin ceva anume, și demonstrăm asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Corect!

    Apropo, te invităm să participi la concursul organizat de noi dacă dorești, http://bit.ly/concurs-bid

    RăspundețiȘtergere