miercuri, 19 noiembrie 2014

Prostia și limitele ei fără de limite

Stau uneori și mă gândesc oare ce limite are PROSTIA

     Mereu mi-a plăcut să stau și efectiv să analizez oamenii. Din gesturi, din privirile pe care mi le aruncă, din comportament , intonație și vocabular. Îmi place să descopăr în fiecare zi noi tipuri de persoane dar mereu mă amuză prostia omenească de care unii dau dovadă.
”Doamne mare ți-e grădina!” Cine a spus vorba asta n-a spus-o degeaba.
     Văd în fiecare zi acei băieți numiți ”cocalari” cu haine care mai de care de fete și niște șoșoni în picioare, cu ochelari de soare indiferent de vreme, și cu telefonul (sau chiar casetofonul) în mână dat cu volumul la maximum și ascultând manele, melodii comerciale, radio sau tonurile melodiilor de pe telefon (am văzut și cazuri așa). Presupun că atunci când merg (nu mai spun de cum merg) și observa cum toți se uită la ei se gândesc ”Mai mare și mai tare ca mine nu exista măi pe lumea asta. Eu sunt cel mai cel!” Asta îmi transmit prin atitudinea lor. Consideră ca acele priviri sunt sub formă de admirație dar nu dragii mei.. Sunteți doar un subiect amuzant și nimic mai mult.
                                   



     Mai văd în fiecare zi găști de 2-3 persoane sau mai mult. Atunci când sunt mai mulți este și mai amuzant. ”Unde-s mulți puterea crește.” În acele găști se găsește unul/una foarte cult/ă de fel și pur și simplu se ia de tine. De aspectul tău sau cine știe de ce. Se ia de tine. Tu care nu ai nicio legătură cu ei și nu ești interesat de nimic din ce zic ei.
     Chiar astăzi când făceam de serviciu de liceu mi s-a întâmplat ceva ce mi-a dat ideea să scriu acest articol. Locul unde eu era tocmai în capătul holului și lângă el era un automat de unde îți puteai lua cafea, ceai, ciocolată caldă, cappuccino etc.
      Eu stăteam și citeam. La un moment dat au venit doi băieți și și-au luat ceva de acolo. Nu le-am dat importanță, eu continuam să citesc. Când au plecat unul din ei a dat drumul la toate geamurile de pe hol, până în celălalt capăt unde erau scările și se ducea spre clasă. Prima dată nu mi-am dat seama, dar când am simțit aerul rece am întors capul. A deschis în jur de 10 geamuri. Eu doar mă uitam la el, iar celalalt prieten al lui râdea. Când și-a terminat planul foarte inteligent s-a uitat la mine observând că și eu mă uit la el, a arătat cu degetul spre mine și a început să râdă. M-a bufnit râsul când am văzut cam câtă minte pot avea unii dar ”De unde nu-i nici Dumnezeu nu cere.” știți vorba asta. Vă dați seama că trebuie să aveți un număr de neuroni foarte ridicat să vă poată veni ideea să faceți așa ceva. Eu mi-am pus semnul de carte intre pagini ca să nu uit unde m-am oprit. M-am ridicat și am mers tot holul să închid geamurile deoarece curentul și aerul rece erau insuportabili. M-am așezat înapoi la locul meu și am revenit la lectură.
     Mai sunt cazuri de genul în care unii încep să-și bată joc de o persoană de pe stradă, sau să facă niște afirmații aiurea doar ca să îi facă pe cei din jurul lui (mai deștepți decât ei și aia) să râdă. Să râdă la ceva ce duce numai și numai la PROSTIE. La nimic altceva.
                           


     Am un simț al umorului foarte bine dezvoltat, dar doar la glumele ”sărate”.
     Dar ce mai văd în fiecare zi sunt băieții care claxonează fetele de pe stradă. Niciodată nu am înțeles ce vor să demonstreze cu acest gest. Și mai ales dacă mai sunt cu un prieten lângă el sau cu mai mulți atunci scot capul pe geam și te fluiera, sau se uită la tine într-un mod bizar, ori chiar opresc lângă tine și încearcă să lege 2 cuvinte între ele.
    Eu sincer de fiecare dată doar mă uit la ei, nu ii bag în seamă și ignor situația deoarece nu se merită, chiar dacă le-aş da sfatul ăsta:

     Pe populara rețea de socializare: FACEBOOK nu mai spun.. gramatica pentru ei este pe locul I. Și mai sunt tooot felul de ”specimene”. Nu-mi ajunge o zi întreagă să scriu așa că voi încerca să postez întâmplări sau ce vad prin jurul meu.


     Vreau să închei acest articol spunând: 
     Voi! Cei ce caracterizați generația din ziua de azi! Voi cei care v-ați simțit! (însă cu siguranță nu s-au simțit ci au râs citind această postare..dar au râs efectiv de prostia lor. Însă eu tot cred că poate-poate lumea asta va fi mai bună că doar na.. speranța moare ultima!) Vă rog păstrați-vă prostia pentru voi și nu încercați să dați dovadă de vreo ceva pentru că nu dați. Nu sunteți ”smecherii-smecherilor” care vă credeți. Nu sunteți decât un subiect de amuzament și niște nimicuri pentru societate!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu